Tuesday 25 October 2011

Hidup Ini Perjuangan....

Assalamualaikum..sahabat semua..

Semua yg berada di dunia ini ..yg hidup dibumi ALLAH ini sentiasa akan diuji..akan ada cabaran yg perlu dilalui...setiap makhlukNYA telah diberi dugaan untuk menguji sejauh mana kita mampu bertahan dan redha dengan ujianNYA...

Aku juga x terkecuali...semakin aku ingin mengenaliNYA..semakin byk dugaan yg perlu aku lalui....benar...dulu ketika aku mempunyai semua..hidupku teratur walau mempunyai masalah ..namun aku akui aku terasa jauh dengan Pencipta ku...jauh sekali untuk mencari keindahan iman dan amal..jauh sekali untuk mengenaliNYA..jauh sekali untuk berusaha menyingkap rahsia ALLAH....dan ketika aku bertanya kepada diriku ..kenapa aku semakin jauh merasa kasih sayang DIA...mengapa aku x mencapai kenikmatan merinduiNYA..mencintaiNYA..

Bukan aku x bersyukur dgn apa yg pernah aku miliki dulu....aku bersyukur..namun ada kekosongan di dalam hati ku..kekosongan walaupun setiap hari aku mengadap dan bersujud kepadaNYA...sungguh..kosong..tiada apa apa....dan akhirnya aku mula mencari ....

Alhamdulilah...dan kini walaupun masih baru ..masih lagi belajar dan mendalami...aku mula merasai kebahagiaan sebenar..semoga ALLAH menetapkan amal, iman dan ibadat ku kepadaNYA...namun setiap penghijrahan ada pengorbanan...aku korbankan segala harta duniaku...ku tinggalkan semuanya...namun aku pasti janji ALLAH itu benar..semoga DIA menggantikan yang lebih baik kepada ku suatu hari nanti...semoga apa yg telah ku tinggalkan demi sebuah perjuangan menentang nafsu akan kembali kepada ku..dan ketika itu aku telah bersedia membimbing mereka ke jalan yang diredhai ALLAH selalu.....Insya - ALLAH

Buat semua..ingatlah selalu..sebenarnya kehidupan kita ini sebenarnya adalah satu perjuangan ..perjuangan menentang nafsu yang telah lama sebati dlm hati kita....jangan berhenti menentang nafsu...ketahuilah nafsu ini akan membawa kita jauh kepada Pencipta kita....tanpa IMAN dan AKAL...nafsu ini tidak akan kalah....AKAL adalah satu anugerah yang paling berharga yg ALLAH kurniakan untuk umatnya...gunakan AKAL ini untuk membunuh nafsu yg berada di dalam hati kita....semoga IMAN kita sentiasa ditingkatkan .....dan dengan AKAL ini juga jangan berhenti mencari kemanisan Islam....kerana ingatlah hidup selepas mati adalah lebih panjang dari hidup sebelum mati....ku petik kata kata dr penulis Ramlee Awang Mursid...kerana ia mmg benar sekali.....fikir fikirkanlah....

jumpa lagi ....

1 comment:

  1. ada sesuatu yg kita sering terlupa , janji musuh yg tidak kelihatan dimata kasar. yang berjanji dgn Allah utk menyesatkan hamba2 Nya. Berjuang utk menjauhi dari mendengar hasutannya tanpa kita sedari. itulah penghancur utama

    ReplyDelete