Friday 9 December 2011

Hinakah Aku???

Assalammualaikum..sahabat ku...

Hina ke wanita yang dah bercerai nie ???????? satu persoalan yang betul betul buat aku merasa kecik hati..menangis hatiku..tersentap ...

Tak ramai yang memahami apa yang berlaku..tak tahu apa yang melanda...ombak mahupun badai dalam kehidupan rumahtangga ..jadi siapa anda untuk menilai wanita yang bercerai itu hina??? Siapa anda untuk mengatakan wanita bercerai ini jahat???

Ya aku akui..penceraian adalah satu perkara yang ALLAH amat benci tetapi DIA menghalalkan penceraian itu jika tiada lagi jalan penyelesaian. Betul bergegar arasy ALLAH itu tetapi bagi ku biar bergegar....daripada aku sentiasa membuat dosa sehingga hujung nafas...hingga ke liang lahad hanya kerana ingin mempertahankan rumahtangga ..hanya ingin mempertahankan status ISTERI mahupun SUAMI...Ya aku tahu ramai diluar sana sanggup menahan derita...kata mereka biar lah apa pun yang terjadi akan tetap ku pertahankan rumahtangga ini....tapi sampai bila ..10 tahun lagi..20 tahun lagi ..atau sehingga nyawa kita di tarik dan berakhirlah penderitaan yang dialami selama ini.....

Mungkin anda di luar sana ada yang begini...silakan..aku hormati pendirian anda tetapi aku mungkin bukan wanita itu..cukuplah segala yang telah aku lalui selama hampir 8 tahun...sudah masa aku keluar dari hidup yang penuh kepura puraan..hidup yang penuh lakonan hanya kerana ingin terus mempertahankan status BERKAHWIN...

Tetapi kenapa ya???   Kerana ALLAH juga tidak membenarkan hamba NYA menderita kerana dengan menderita itu takut takut akan menyebabkan kita KUFUR jika kita tak kuat imannya..jika kita tak kuat menangani masalahnya...mana satu pilihan anda ..terpulanglah..tepuk dada tanya iman anda sendiri....mana yang anda mahu...saya mahu merasai kebahagiaan bukan penderitaan ....saya mahu merasai syurga di dunia bukan merasai neraka di dunia...dan saya juga mahu merasai syurga di alam sana bukan merasai neraka di alam sana...Insya ALLAH...semoga ALLAH mengizinkannya...

Biar apa pun status diri ku ..janda mahupun ibu tunggal..aku tak peduli..aku tak kisah...yang penting status ku kepada Pencipta ku..Hamba NYA yang beriman atau pun tidak..... itu yang penting..aku ingin menjadi hambaNYA yang hidup dan matiku hanya kerana ALLAH SWT....jadi biarlah apa pandangan orang lain terhadap wanita yang bercerai....aku tetap hamba ALLAH....

jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment