Thursday 22 December 2011

Bila Hati Merintih Lagi.....

Assalamualaikum..sahabat..

Berkecamuk fikiran ku...memikirkan sesuatu yang susah untuk aku mentafsirkan...aku sendiri bagaikan... nak diluah mati mak nak ditelan mati bapak...bagaimana untuk aku terus menanggung beban ini...nak ke kiri tak boleh nak ke kanan jalan mati.....nak ke mana lagi aku...nak dibiarkan... aku sendiri buntu...buntu mencari jalan penyelesaian....

Sahabat ku pernah mengingatkan ...Mass berfikirlah menggunakan akal...bukan menggunakan nafsu.....jangan membuat satu satu keputusan ketika nafsu menguasai diri kerana disitulah syaitan akan memainkan peranannya...berhati hatilah kita. Jadilah manusia yang bijak...selesaikanlah masalah ini ibarat menarik rambut dalam tepung..tepung tak selerak ...rambut tak putus......ada takdir yang boleh diubah..ada takdir yang tidak boleh diubah..semuanya terletak ditangan kita sendiri....pilihlah Mass...kita usahakan dulu...kemudian berdoalah...dan akhirnya bertawakkal..serahkan segalanya kepada ALLAH. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita sebagai hambaNYA.

Aku termenung sendiri...memikirkan kebenaran kata katanya....namun sanggupkah aku merelakan apa yang akan berlaku nanti....adakah aku redha dengan seikhlas hati untuk bersedia menghadapinya...dan kini aku hanya mengharapkan satu keajaiban akan berlaku dengan izin ALLAH SWT kerana bagiku tiada apa yang mustahil dengan kekuasaan ALLAH.

Ya ALLAH tenangkanlah hati ku, permudahkanlah segala urusan ku, urusan insan insan yang ku sayangi, dan kau lindungilah aku dan mereka terutama anak anak ku.Semoga mereka selamat dalam perlindungan MU YA ALLAH.....Aammiinn...

No comments:

Post a Comment