Friday 14 October 2011

Aku merindui mu.....

Asalamualaikum.....sahabat ku


Nak cerita apa??????? 


idea membeku takala hati merindui kepada mereka....naluri seorang ibu...begitu la bila berjauhan dgn anak anaknya.....


yg tak faham ...yg tak mengerti... mesti mengatakan aku seorang ibu yang bisa membuang jauh anak anaknya....tp yg memahami pasti mengerti mengapa keputusan berat itu terpaksa aku ambil...demi masa depan anak2 ku...demi sebuah kehidupan yg perlu dilalui...aku redha melepaskan mereka pergi...namun doa ku sbg umie mereka sentiasa  x akan putus sehingga nyawa ku diambil oleh Pencipta Ku....



Buat Fatihah ...puteri sulung....kelahiran mu buat umie terasa begitu berharga dan beruntung kerana diberi peluang oleh ALLAH merasai nikmat mengandung dan melahirkan...dan kehadiran mu merupakan permulaan hidup dalam diri umie.....pengalaman manis ketika bersama mu x pernah umie lupakan dan ingatlah selalu kerana FATIHAH buat umie kembali kuat mengharungi sebuah kehidupan.....
Kau Bagaikan Bidadari.....sayangku....



Untuk Iskandar....kehadiran mu membawa seribu kebahagiaan....setelah umie keguguran ketika kandungan umie mencecah 4 bulan.... ALLAH mengambil kembali haknya....dan DIA menggantikan dengan kehadiran mu sayang...dan umie sentiasa berdoa biarlah kali ini diberikan seorang putera buat pelengkap hidup umie....Alhamdulilah...doa umie dimakbulkan olehNYA.....dan anak umie ini seorang yg sentiasa tahu perubahan emosi umienya kerana dia turut berkongsi rasa apa yg umienya rasai......Umie sayang ISKANDAR ...


Chemokkk Zulqarnain....putera bongsu umie ini kakak dan abg suka panggil chemokk sebab dia dr kecik mmg besar..manakan tidak dilahirkan dgn berat 3.75..dh macam baby umo 3 bulan....


dan masih ku ingat mengandungkan dia paling perit aku rasakan....ialah ketika kandungan ku 6 bulan aku sudah susah untuk berjalan..duduk..bangun..semua serba x kena...sakit sangat...sungguh....bagaikan membawa kandungan yg sudah menunggu hari....bayangkan setiap pergerakkan ku cukup sakit ....


masih ku ingat apabila doktor menyarankan aku untuk menggugurkan kandungan ini...airmata mengalir deras...doktor kata buah pinggang aku semakin membesar....bukan sebelah tetapi kedua duanya.....doktor takut kalau aku terus mengandung buah pinggang aku akan rosak dan aku perlu melakukan dialisis seumur hidup....tapi aku amat syg kandungan ini dan aku ambil kata putus meneruskan kandungan ini...aku ketika itu hanya menyerahkan kepada ALLAH....


biarlah kalau nyawa ku sebagai galang gantinya aku sanggup.... janji anak ku ini dapat melihat dunia ciptaan ALLAH....setiap masa aku berdoa supaya aku diberikan kesihatan yg baik dan anak ku sihat...alhamdulilah ALLAH memberi aku kekuatan meneruskannya....


dan akhirnya lahir lah seorg bayi yg comel....sampaikan nurse kat hospital tu x percaya dia anak ku...hahahaha..asal umie dia x comeiii ke....


Setiap detik umie sentiasa memikirkan diri kalian bertiga...tidak pernah umie melupakan kalian...percayalah umie amat mencintai Kamu...kamu...dan kamu..puteri dan putera umie.....


Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia asal masih adanya kamu!!!!!

2 comments:

  1. syukur alhamdulilah...anugerah ALLAH yang amat bernilai...esok esok awak pulak....

    ReplyDelete