Saturday 15 October 2011

Asalammualaikum...sahabat ku semua....


Sementara menunggu Datuk Lee Chong Wei main badminton....aku terasa nak menulis sesuatu diblog ini...semalam...semalaman sakit migrin datang lagi....sebab x nak telan ubat aku ambik keputusan melelapkan mata....


Hari nie ketika dok belek belek gambar..terjumpa gambar nie...gambar terbaru semua officemate aku.... jarang semua dpt bersama kecuali ada meeting atau jamuan makan makan...mcm dlm gambar nie....ketika ini kami semua buat jamuan hari raya ....tp payah gak nak kumpulkan diorg utk bergambar.....semua nye malu malu kucing..kehkehkeh...tp bila dh dapat bergambar mcm nie la suasananya..terasa kemeriahannya....yang depan tu semua pelajar praktikal ...sebab tu semua control ayu...hehehehe....tp dlm gambar nie x de boss besar no.2..sebab cuti....


mungkin ada yg tahu aku bekerja di RTM...agak lama jugak....dh masuk 9 tahun..bermula tahun 2002 sehingga la sekarang....kira impian aku tercapai la jugak sbb mmg aku nak keje kat sini...kenapa ????????? entah la..impian ni disimpan ketika masih di upper six sehingga la mendorong aku ambik jurusan "masscomm"...walaupun mak gan abah x berapa setuju sbb diorg nak aku ambik jurusan pendidikan..leh jadi cikgu..tp aku nekad nak jugak masuk line production....impian nak ada rancangan sendiri...kononnya la kan...


ok skrg aku di bahagian Media Digital Interaktif singkatannya MDI..kalau korg dtg RTM cari la MDI..hahahaha...sebenarnya secara realiti ada jugak staff RTM x tau wujudnya Unit MDI nie...betul aku x tipu..kekadang bila ada yg tanya aku skrg di unit mana ..aku cakap MDI and soalan yg selalu aku dengar unit MDI tu apa...hemmm...so kalau org luar x tau unit MDI tu apa... x leh la nak salah kan diorg kan sebab staff RTM sendiri pun x tau kan....hehehehe.... so untuk memperkenalkan apa fungsi MDI ada jugak kursus dan taklimat diadakan utk staff rtm sendiri..kira bagus jugak ada inisiatif utk itu....


aku sebenarnya br lagi kat MDI nie...sepatutnya Mei 2009 aku ditukarkan ke sini tp dek kerana aku tgh berpantang so aku masuk sekitar Julai 2009...kira dah nak dekat 3 tahun jugak la kan..MDI nie ada byk unit..kalau nak terang satu satu..panjang lak entry nie..korg jugak bosan kan...so baik x yah citer..boleh gitu..hahahaha.....


yg bestnya kat sini ramai staff yg muda muda....so aku pun terasa la muda bila bekerja dgn diorg...bestkan....terasa diri ini masih muda ..walau hakikatnya diorg kat sini suka panggil aku warga mas...hehehehe...mentang2 la aku dh berumor yerrr...and diorg panggil aku Kak Mas...warga mas...sabor je la....


bos bahagian aku pun muda lagi ...belum kahwin..entah la..single and available atau single not available..hahaha..yg tu kena tanya tuan badan sendiri...tp walaupun muda dan leh jd boss.....


dulu hanya unit MDI je kat opis nie...lepas tu ada satu lagi unit lain yg masuk....unit IT...diorg nie bab bab IT nombor satu la...so kalau ada masalah ttg IT senang....diorg pun byk staff yg muda muda....yg penting walaupun berlainan unit tetapi kitorg semua dah mcm keluarga....mmg best keje kat sini...betul x tipu..hehehehe....mmg aku suka keje kat sini...alhamdulilah...tmpt cari makan ....




Penyeri MDI dan Unit IT...comeiii x kami semua...dlm nie ada yg masih single....tp yang mana satu kena la pilih...hehehehehe......


jumpa lagi di lain entry.....


p/s : korang yang kat dlm gambar nie jgn marah tau aku masuk gambar nie....marah kena jual...kikikiki....

2 comments: