Thursday 3 November 2011

Diam ...Bukan Aku Salah..Bukan Aku Kalah

Assalamualaikum....sahabat ku semua..

Mungkin entry nie agak mengejutkan semua sahabat diluar sana...dulu aku takut dan malu untuk memberitahu keadaan sebenar..takut dikeji..takut dipandang hina oleh orang - orang sekelilingku..siapa yang mahu jadi seperti aku..siapa yang mengimpikan mahligai yang dibina hancur berderai....siapa yang mahu kehilangan orang tersayang...tapi takdir yang tertulis dalam hidup aku ini perlu aku hadapi dengan penuh redha..bukan hanya melafazkan tetapi juga perbuatan...redha itu perlu dalam hidup kita ...

Bukan aku mempertahankan bahawa aku tak bersalah dalam hal nie...aku tahu aku juga ada melakukan kesilapan..aku juga gagal mempertahankan..tapi sebagai manusia biasa yang ALLAH anugerahkan aku perasaan..aku juga tahu erti terluka..aku juga tahu erti terseksa....aku juga tahu erti kecewa...bukan aku mengharapkan belaian bagaikan bidadari..kekayaan seperti orang kenamaan..cukuplah seseorang yang memahami diriku..menghargai segala pengorbanan tu...menghargai aku sebagai seorang wanita..isteri dan ibu kepada anak-anakku....tapi jika cemburu menguasai jiwa...jika kemarahan menghiasi mahligai..di mana manisnya kebahagiaan..di mana manisnya percintaan...

Siapa sangka...perpisahan ini terus menafikan hak aku sebagai seorang wanita...sebagai seoarang isteri..dan sebagai seorang ibu...luluh hati ini....tapi jika ini yang aku perlu bayar untuk kebahagiaan aku..aku sanggup walaupun ada yang mengatakan aku bodoh..aku hanya pentingkan diri...tetapi inilah yang terbaik...aku memberikan nyawa aku sebagai ganti untuk mereka meneruskan kehidupan ini...semoga mereka juga tabah seperti umie mereka mengharungi detik-detik hidup mereka tanpa aku....siapa tak sedih ..siapa tak kecewa ....hanya doa yang dapat aku berikan buat mereka supaya mereka sentiasa dilindungi oleh ALLAH...sentiasa bahagia tanpa aku melihat mereka membesar...tapi aku tahu aku sentiasa menyayangi mereka bahkan tidak pernah kurang malah kerinduan ini membuatkan aku lebih menghargai mereka...

selama ini aku diam..selama ini aku hanya membiarkan segala kata kata nista..fitnah yang melanda diri..aku tahu sebanyak mana pun aku pertahankan ...aku tetap disalahkan....dan sekarang aku nekad ...jangan sesekali mempermainkan maruah aku...cukup ....aku tak nak mengaibkan sesiapa....jadi tolong jangan mengaibkan aku kerana ALLAH pasti membuka aib dirimu...ingat...ALLAH itu sentiasa mengetahui apa yang berlaku...

No comments:

Post a Comment