Wednesday 16 November 2011

Resahnya Hati Siapa Yang Tahu......

Assalammualaikum...sahabat semua...

Dari pagi hingga kini aku hati aku bagaikan resah..gelisah memikirkan masalah yang melanda dan akan melanda diri..keluarga....dan masa depan...entah apa yang aku fikirkan...banyak sehingga tak tahu mana nak mula ..tak tahu macam mana nak selesaikan....bunyi macam masalah beratkan....memang berat..sangat berat...sakit kepala aku dibuatnya...migrin..migrin..migrin....ahhhh...sakitnya kepala memikirkan jalan terbaik untuk selesaikan semua nie....apa aku nak buat Ya ALLAH...tolonglah aku hambaMu yang lemah nie....

Semoga ada jalan terbaik untuk menyelesaikan semua masalah nie....bagaikan menarik rambut dalam tepung..tepung tak selerak..rambut tak putus...supaya semua mendapat kebaikkannya.....kerana dibahu ku tergalas tanggungjawab ini...

3 comments:

  1. Semoga Mas tabah.. Allah swt tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya, Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Al-Baqarah : 286) .

    ReplyDelete
  2. ikhlaslah dengan niat hati kita...usahalah sesungguhnya...tawakkallah kepadaNYA...insyaallah lepaslah kita dari semua yang menimpa...

    ReplyDelete
  3. ayang..jangan terlalu memikirkan masalah yang melanda..redhalah dengan ujian Allah yang didatangkan pada ayang.sesungguhnya Dia bersama hambaNya yang bersabar..Dia Maha Penyayang dan Dia Maha Mengasihani..fikirkan yang positif walaupun pahitnya derita di hati ayang..Insya Allah...

    ReplyDelete