Wednesday 9 November 2011

Umie Sayang Kalian....

Assalamualaikum...sahabat ku ...

Alhamdulilah....akhirnya aku mendapat meraikan Hari Raya Aidiladha yang lalu bersama anak anak tercinta...hemm...bagaimana nak ku gambarkan hati ini..pasti aku gembira..namun disebalik kegembiraan ini terselit rasa terkilan dan sedih melihat setiap perubahan yang dilalui mereka...

                                                                    Fatihah dan Iskandar

Fatihah dah semakin membesar..malah lebih matang daripada umurnya yang baru 7 tahun..bertanya kepada aku satu soalan yang aku sendiri tidak mampu menjawabnya...malah permintaannya yang jujur tidak dapat aku penuhi....tidak akan aku penuhi.....aku tak tahu sampai bila soalan ini akan ditujukan kepada aku dan apa jawapan yang perlu aku berikan....buat Fatihah ..kak long terlalu muda untuk mengetahui kebenaran yang tersembunyi...tanggungjawab kak long sekarang belajar bersungguh - sungguh..umie tak nak anak umie nie gagal dalam mencari ilmu pengetahuan..ingat pesanan umie...umie tak nak Fatihah memikirkan sesuatu yang berat seperti orang dewasa...semoga Fatihah menikmati kehidupan yang indah di zaman persekolahan ini...doa umie semoga ALLAH sentiasa melindungi dirimu selalu..hanya kepada ALLAH sahaja umie meminta perlindungan mu anak ku...

Iskandar terlalu aktif...gelagatnya kadang kala mendatangkan marah..ingin perhatian aku agaknya..ialah sekali sekala berjumpa dia seperti melepaskan hasratnya....tetapi kerana apa yer dan akhirnya aku dapat jawapannya...maafkan umie jika umie bersalah tapi suatu hari nanti Iskandar akan mengerti malah memahami mengapa ini yang terjadi ...Buat Iskandar..jangan begitu sayang..biar apa pun yang terjadi umie tetap sayangkan Iskandar...tetap sayangkan anak anak umie...tak pernah kurang.....
buat abahnya..tolonglah..berikan kasih sayang kamu kepada anak anak mu itu..jangan abaikan mereka..ingat janji yang telah engkau berikan ketika engkau mengambil hak aku..ingat..jangan ulangi perkara yang sama supaya engkau tidak akan kehilangan mereka juga suatu hari nanti....seperti engkau kehilangan kasih sayang ku....

Zulqarnain...alhamdulilah..sikapnya membuatkan aku tersenyum ..melihat gelagatnya bersama sama kakak dan abangnya membuatkan aku terhibur...sikap manjanya terhadap aku bagaikan merawat luka dihati ku....erat pelukannya terasa apabila bersama aku...dia dah mula pandai bercakap..banyak yang ingin diberitahunya...celotehnya mengundang tawa dalam hidupku...ingin aku mengambilnya tetapi tidak adil untuk kakak dan abangnya..tidak mungkin aku memisahkan mereka...dapat aku melihat keakraban mereka..sikap melindungi antara satu sama lain...

                                              Zulqarnain..gambar nie jer yang dapat ambik...
                                              merajuk dan menangis bila mintak berposing 
                                              akhirnya ambik bila dia tido..hehehehe

Buat diriku..bersabarlah..Insya-ALLAH  mereka akan aku miliki suatu hari nanti...buat masa ini aku perlu mencari siapa diriku...ingat ALLAH itu sentiasa melindungi mereka dan semoga mereka tetap bahagia tanpa aku disisi mereka....

Akhir kata umie tetap sayang dan mencintai kalian kerana kalian anugerah ALLAH yang terindah dalam hidupku....

3 comments:

  1. hibanya hati bila menatap bait2 kata blog ayang...sabar ye

    ReplyDelete
  2. hanya ini yang dapat ayang luahkan..kerana kerinduan sentiasa ada dihati..semoga dgn luahan nie akan menenangkan hati yang kadang kala kalah dgn perasaan...

    ReplyDelete