Tuesday 24 July 2012

Dugaan...Ada Hikmah Di Sebalik Kejadian...

Kesedihan tentang kehilangan blacky agak terubat sedikit...alhamdulilah ramai sahabat yang prihatin dan memberi kata-kata semangat. Pada aku itu dah mencukupi dan aku harap mereka mendoakan kesejahteraan aku dan ketabahan aku dalam menghadapi kesedihan ini. Dan yang paling aku terharu ada jugak yang percayakan aku dan ingin memberi pinjam kereta mereka untuk kegunaan aku sementara..terima kasih..ada juga yang offer ajak balik kampung sekali dengan mereka..thanks kengkawan..aku tak sangka masih ada lagi insan di luar sana yang ingin membantu..alhamdulilah kerana aku dikurniakan kawan-kawan yang baik..semoga kalian juga diberkati ALLAH SWT selalu.

Nampaknya kecurian semakin berleluasa...bukan sahaja kereta..rumah malah samun..ada kes yang melibatkan nyawa melayang..dan aku nasib baik kereta itu dicuri ketika semua orang sedang sibuk berbuka puasa dan solat maghrib...kalau la dicuri ketika di tengah perjalanan mungkin nyawa jadi taruhan..alhamdulilah masih panjang umurku.

Bagaimana ia berlaku? Jangan tak percaya kereta ku rupanya ditowing terus. Cepatnya mereka buat keje. Jiran-jiran kata mereka ada nampak kereta towing masuk..mereka ingatkan ada kereta rosak atau ada kereta yang hendak ditarik. Tapi bila dah hilang terus kecoh. Nampaknya tempat tinggal aku tu memang black area. Mana tidak, di situ pernah berlaku kecurian kereta dan juga pecah rumah. Bayangkan dalam sebulan 2 kali dah kes pecah rumah. Nasib baik yang terbaru ini polis dan penduduk dapat tangkap orang yang buat keje mencuri tu. Nampaknya pihak polis kena la selalu buat rondaan di kawasan perumahan tu sebab dah banyak kes curi berlaku.

Dan kini aku dah boleh memujuk hati menerima kenyataan. Jumpa atau tidak kembali kereta itu aku serahkan kepada ketentuan ALLAH sahaja. Aku perlu kuat untuk meneruskan lagi hidup ini dan sentiasa berdoa ALLAH jauhkan aku dari perkara-perkara yang tidak baik. benarlah kata sahabatku semua ini ada hikmahnya. Hanya ALLAH yang Maha Mengetahuinya dan aku sebagai hambanya perlu percaya dengan Qada dan Qadar ALLAH ini.

p/s : Thanks buat semua kengkawan yang memberi aku semangat. Kalian buat aku kuat kembali. Sayang kamu semua.

No comments:

Post a Comment