Monday 23 July 2012

Dugaan..Blacky Hilang...

Sedihnya hari ini apabila kereta kesayangan aku si blacky hilang dan disahkan dicuri. Ingatkan ditarik oleh bank ke tapi terfikir jugak tiada tunggakan bayaran untuk kereta tu.Memang panik sekejap bila tengok kereta tiada di tempat letak kereta. Nak kata tersalah letak tak mungkin.

Terus buat report di balai polis. Memang sah sah blacky dicuri...uuuwaaaa meraung rasa hati..menitis airmata...mana taknya dah la itu sahaja harta benda yang baru nak ada....Ya ALLAH macamana nie...dugaan apa yang Engkau berikan pada ku lagi...takkan itu pun aku tak boleh miliki...

Memang geram..memang sakit hati..memang nak marah tapi aku tak tau nak marah kat siapa....kenapa la blacky yang diorang ambik...ambik la kereta lain..lagi mewah dari blacky...entah la ini lah permainan dunia..inilah dugaan yang aku perlu hadapi di bulan Ramadan nie....aku rasa aku tak kuat hadapinya...sekarang pun dah rasa kecewa sangat.Ialah hampir setahun baru dapat kumpul duit beli blacky...baru nak rasa senang sikit guna kereta sendiri..selama nie penat naik turun bas..tren..lagipun aku harap sangat dapat bawak anak anak balik beraya dengan blacky...senang sikit nak kawal anak anak dalam perjalanan yang jauh tu...ye la KL ke Kedah ambik masa kurang kurang 5 jam perjalanan..itu kalau lancar kalau sesak teruk mahu makan 10 jam..takkan 10 jam duduk dalam bas..ada yg menangis pulak..uhhuuu...

Entah la...tension pun ada...aku rasa kesian kat diri aku sendiri..satu satu masalah yang melanda bagaikan tak pernah habis sehingga di hujung nyawa...aku takut...aku tak kuat hadapi masalah nie..takut gagal ditengah jalan..dan menyalahkan takdir..arrggg..jangan ada perasaan itu Mass...terima la ia dengan redha...Ya ALLAH ampunkan aku kerana kealpaan aku sendiri...

Ya ALLAH aku mohon kau gantikan ia dengan sesuatu yang lebih baik dari ini...aammiinn

p/s: Kenangan WVG 1537...Viva Black...

No comments:

Post a Comment