Tuesday 10 April 2012

Ia Datang Lagi ....

Malam kembali sunyi...setelah membersihkan diri aku bersedia untuk beradu..hari ini agak meletihkan...letih sebab lalulintas sesak hingga ke rumah...jika setiap hari begini mampu ke tidak aku bertahan sehingga umur mencecah 56 tahun...dalam hati nasib baik tak ambik pencen sehingga 60 tahun..jawabnya mati tua di jalan jer la... hehehehe...

mata mula mengantuk..dah berapa kali aku menguap..aku mengiring kanan..mengiring kiri..mencari posisi yang selesa untuk meneruskan mimpi mimpi indah...macam kucing lak...hehehehe...sambil sambil itu aku melayan fikiran yang semakin melayang entah ke mana...dan ketika itu tiba tiba ia datang lagi...ahhh aku rimas..rimas mengingatinya...tiada apa yang perlu aku ingat lagi...bosannya..tak abis abis menganggu hidup ku...cukuplah..berhentilah..biarkan aku hidup tanpa perlu melihat bayang hitam itu...pergi jauh jauh dari sisi ku...pergi ...keluar dari rumah ku...hendak apa lagi engkau berada di sini...untuk melihat aku menderita...pergilah bawa sekali perasaan jahat itu...

dan tiba tiba saja perasaan ini mula ingin memberontak...mula memikirkan yang bukan bukan...hati mula ditekan...sakit..sakit aku merasainya...pergilah..tolong..pergi dari hidup aku...aku menarik nafas panjang panjang..perlahan lahan...berulang kali..semoga hatiku kembali tenang...dan aku mula berzikir..semoga ia dapat menenangkan perasaan aku yang pedih bagai tertusuk jarum...mengurangkan sakit dan bisa bisa di badan ku yang mula aku terasa kekejangannya.....sedikit demi sedikit air mata ini mengalir menahan sakit yang menjalar disetiap urat...Ya ALLAH...sakit...tapi hati ini lebih sakit...sampai hati ....itu yang mampu aku luahkan dari bibir ku....

No comments:

Post a Comment