Monday 30 April 2012

EGO...Jangan Sampai Memakan Diri...

Begitulah jika EGO menguasai diri...tak memikirkan apa yang terbaik untuk diri mahupun keluarga..ehhh saya bukan bercakap atau berbicara tentang perhimpunan BERSIH yang akhirnya tidak menjadi BERSIH...hemm setiap orang mempunyai pandangan berbeza ...so aku juga ada pandangan peribadi ku sendiri...so no komen lebih lebih ye...

Hemm...dia call aku..mohon memindahkan anak - anak ke kampung...weiii terus terang aku membantah cadangan tu..nak pindah kampung..aikk dulu masa aku menjaga anak anak ..dan nak pindahkan persekolahan Fatihah dan Iskandar ke Sungai Petani dia marah..terus dia buat tuntutan mengatakan aku tak dapat menjaga anak dengan baik..kata aku tak bertanggungjawab..kata aku tak mampu bagi yang terbaik untuk anak anak...so dia buat tuntutan ..siap bagi syarat dalam tuntutan tersebut yang anak anak tidak akan bersekolah di mana mana kecuali di sekolah Bukit Jalil dekat dengan rumah..so sekarang siapa yang langgar janji ..siapa yang nak bawak anak - anak berpindah...cuba jawab...kalau berani la...

So aku senang jer..kalau kau kata kau tak mampu dah nak membela dan menjaga anak - anak sila dengan segala hormatnya berikan kembali aku hak itu..hak yang memang sepatutnya aku dapat..tapi jangan lupa atau buat buat lupa pulak..nafkah anak anak kena bagi...ada berani ...hahaha...itulah akhirnya EGO memakan diri...tapi dia tetap EGO...tak akan serahkan anak anak..wahhh dah la mengaku tak mampu nak bela anak anak...tapi tak nak bagi anak anak kat aku...kenapa...apa yang nak kau pertahankan....MARUAH kau ker...ishhh issshhh..iisssshhhh...

Aku nak bagitau..mungkin kau lupa...kau tidak memberikan aku apa apa nafkah pun...tak ada satu sen pun kau bagi..jadi tolong jangan nak bercerita kan kawan kawan kau yang mengatakan aku dapat nafkah yang BANYAK daripada kau....sehingga membebankan kau..apatah lagi kau yang menjaga anak anak...mungkin kau LUPA..kau yang nak jaga anak anak tu kan...apa yang kau kata kat hakim...tapi aku nak maklumkan bahawa hati hati ketika bercerita...banyak membuka pekung dan aib kau sebenarnya kerana cepat atau lambat KEBENARAN itu pasti akan ditunjukkan....kerana ALLAH itu Maha Mengetahui cerita sebenar...

So aku nak bagitau kau..aku masih bernyawa dan masih hidup...jangan hanya kerana EGO itu kau pertahankan kau sanggup memusnahkan masa depan anak anak...

No comments:

Post a Comment