Sunday 22 April 2012

35 Tahun Aku Di Sini

Alhamdulilah..Alhamdulilah..Alhamdulilah..Hari ini genap umurku 35 tahun. Aku bersyukur masih diberi kesempatan untuk bernafas dan bernyawa di bumi ALLAH ini. Inilah yang paling bernilai yang dikurniakan ALLAH terhadap hambaNYA.Jika esok telah tiada semoga aku pergi sebagai hambanya yang beriman...Aaammminnn...

35 tahun mengharungi hidup di bumi ini banyak mengajar aku tentang erti kehidupan...ia bukanlah selalunya manis, ketawa, gembira dan bahagia...sudah pasti ia juga merasa sedih, kecewa malah gagal dalam hidup. Namun itulah corak pelangi dalam kehidupan ku ini. Aku tidak kuat tapi aku tahu aku perlu kuat..itulah janjiku kepadaNYA..sentiasa redha dengan setiap takdir yang menimpa... itulah qada dan qadar...hanya ALLAH yang mengetahui apa yang terbaik untuk kita sebagai hambaNYA dan aku hanyalah pelakunya menerima dengan sabar walaupun aku telah kehilangan segalanya..

Namun alhamdulilah..siapa tahu perancangannya...dan kini hati ku semakin tenang..terima kasih kepada semua yang sentiasa memberi aku semangat dan kekuatan untuk mengharunginya...buat keluarga mak, along, abang long, angah, adik dan Nita, Kak Lang bersyukur mempunyai kalian....buat semua mak mak saudara...sepupu sepapat..thanks kerana memahami dan memberi ku kekuatan ...buat kawan kawan yang banyak memberi aku panduan dan nasihat..terima kasih kerana menjadi sahabatku biarpun aku bukan sesiapa... Buat keluarga - keluarga angkat aku..terima kasih kerana masih menerima diri ini..semoga kalian bahagia dan sentiasa dirahmati ALLAH SWT selalu...

Untuk semua maafkan diriku kerana aku tahu aku ada silap dan salah pada kalian kerana sebagai hambanya samada sedar mahupun tidak aku sentiasa melakukan dosa..semoga kalian memaafkan aku...halalkan segala makan dan minumku...semoga keikhlasan hati kalian memaafkan kesilapanku akan meringankan segala bebanan dosaku ...

Ya ALLAH Kau ampunkan segala dosa dosa ku..berikanlah aku hidayah mu..kurniakanlah aku keimanan yang sebenar-benarnya...janganlah Engkau memalingkan hatiku daripada agamaMU kerana hidup dan matiku hanyalah untukMU Ya ALLAH. Aamminnn...


p/s : 35 tahun sudah berlalu..semakin gemukkknya akuu..

No comments:

Post a Comment