Thursday 29 March 2012

Bersatu...Tidak Mungkin...

Susah nak jawab atau nak beritahu...tidak mungkin aku akan bersatu kembali...tidak mungkin yang pecah berderai ini akan bercantum kembali..macam barang kalau dah pecah takkan nak ambil serpihan untuk digamkan..kalau pun boleh digamkan pasti ada kesan retakan..kesan pecah...mungkin juga ada yang tak lengkap cantumannya...sudah pasti ada cacat cela terhadap barangan tersebut..dari buang masa membaikinya lebih baik buang dan beli yang baru..mungkin beli barangan yang lebih baik kualitinya....sebab kita dah tahu kualiti barangan lama tak tahan dan mudah pecah...lagipun jika barangan tersebut tetap ada di dalam rumah pasti hati yang melihat terasa sakit dan sedih bila melihatnya...setiap saat setiap ketika...so jangan sakitkan hati...buang sahaja kan senang...

Begitu juga dengan kehidupanku..cukuplah aku lalui semua itu atas dasar kejahilan aku..sudah sampai masanya aku mencari sesuatu ...mencari diri dalam kehidupanku...mencari sesuatu yang kekal..lagipun kasih sayang manusia nie tidak kekal ..yang kekal hanyalah kasih sayang ALLAH...

Tak ramai yang faham...sebab tak ramai yang tahu...mungkin benar ...tiada rezeki aku di dunia ini..mungkin rezeki ku di alam sana nanti...biar apa pun mereka tetap darah daging ku..mereka tetap keluar dari rahim ku...dan aku tidak akan berhenti menyayangi malah aku sangat mencintai mereka...

Aku tidak mengharapkan apa apa atas pengorbanan ku ini....biarlah apa pun pengorbanan ku ..aku pasti Hanya ALLAH yang Maha Mengetahuinya...kerana DIA yang mengatur hidupku dengan warna - warna ini...dan aku sebagai hamba NYA perlu menerima dengan redha walaupun kadang-kala aku kalah dengan perasaan dan naluri seorang ibu...Alhamdulilah aku tidak pernah menyesal dengan keputusan ku...dan Alhamdulilah..akhirnya aku tahu siapa diri ku ..Terima kasih YA ALLAH...

No comments:

Post a Comment