Tuesday 6 March 2012

Pesanan Untuk Dia..Jangan Sebut Namaku Lagi....

Mendengar pelbagai cerita..pelbagai versi..daripada pelbagai orang...hati ku tertanya -tanya...tak letihkah dia ingin mengambil tahu kehidupan ku lagi...susah ke membiarkan aku hidup sendiri dengan jalan yang telah ditakdirkan untuk ku...aku redha..kenapa dia tidak redha..kenapa masih berdendam...kenapa masih mempunyai perasaan benci sedangkan semuanya telah berlalu...biarkan ia menjadi sejarah dalam hidup...biarkan ia menjadi pengajaran dalam hidup kita...terimalah ia sebagai satu takdir yang telah ditulis untuk kita ketika kita masih di dalam rahim ibu...susah ke nak buat semua tu..hemmm....entah la rambut sama hitam hati lain lain...

Aku sedih..kecewa bahkan benci mendengar setiap kata - kata yang disampaikan kepada aku...cukuplah..cukup...pergilah jauh dari hidupku...aku dah beri apa yang kau mahu..aku dah berkorban demi sebuah kebahagiaan...jadi tolong tinggalkan aku mencari kebahagiaan mengikut acuan ku sendiri...kenapa perlu ingin mengambil tahu...mengapa ingin menceritakan keaiban orang lain sedangkan pada waktu yang sama kau sebenarnya telah membuka keaiban diri kau sendiri..jika tiada malu kepada orang sekeliling..malulah kepada ALLAH kerana DIA mengetahui apa yang terjadi....

Pergilah kau cari kehidupan kau sendiri...jangan biarkan diri kau lelah untuk mencari jalan atau usaha yang kau sendiri tahu ia salah...sangat salah..ingatlah ALLAH...DIA ada sentiasa melihat kita..melihat setiap kelakuan kau, aku dan hamba - hambanya yang lain...ingat ada malaikat yang menulis setiap apa yang kau lakukan..setiap apa yang kau lafazkan...jika engkau menafikan di dunia ini tak mengapa tetapi ingat di akhirat nanti kau tidak boleh menafikannya lagi....ingat... kau dan aku hanya hamba ALLAH.. Jika DIA ingin menarik kembali nyawa yang telah dipinjamkan sementara kepada kita semua...aku takut kita tidak sempat bertaubat..ingatlah janganlah hidup dipenuhi dengan dosa...banyaklah mencari keredhaan ALLAH...umur kita semakin meningkat..entah hari ini atau esok mahupun lusa pasti kita akan pergi jua menghadap ALLAH..ketika itu dah tak guna kalau kita menangis atau memohon kepada-NYA ...ketika DIA memberi kita peluang di dunia kita melupakan DIA....melanggar segala perintah-NYA...sebagai hamba allah..malulah kepada-NYA....

Kau ada tanggungjawab..jadi tolonglah amanah dengan tanggungjawab itu...bukan aku yang paksa kau memikulnya tapi kau sendiri yang memaksa aku melepaskan tanggungjawab itu...kerana apa biarlah ia menjadi rahsia antara kita tetapi kau kena tahu rahsia itu ALLAH jua mengetahuinya.....benarkan...itulah kenyataannya..

Tolong ....jangan sebut nama ku lagi...carilah kebahagiaan kau sendiri....

p/s: sedih sangat sangat :(

1 comment: