Wednesday 30 January 2013

Kecewa Bertamu Di Hati...

Alamak..aku terdelete dua entry..uhhuuu...itu la..nak kemaskini blog dan post... aku agaknya tersalah tekan ...dan akhirnya hari nie baru aku terperasan aku terdelete dua entry....haisshhh dah tua agaknya aku...hemmm xpe la..lagipun benda nak jadi....so entry nie di kira untuk ke 99 post...hemmm terbalik la pulak...tu la gatal sangat tangan ni ...hehehehe

Ehhh korang ada tengok tak sketsa komedi bertajuk Elak Elak di siaran warna tak silap aku...hemm aku ada tengok sekali...dan aku cukup kecewa dengan sketsa tersebut...aku tahu ia hanya sebuah komedi tetapi halal tetap halal..haram tetap haram...matlamat tidak menghalalkan sebarang cara...memang la ia diselitkan dengan pesanan seorang ustaz yang terkenal kat Malaysia ni tetapi cara mereka tidak kena...apa yang tidak kena..kebanyakkan pelakon adalah lelaki..seorang jer perempuan iaitu Jehan Raja Lawak...dan apabila ada watak wanita ..pelakon pelakon lelaki berpakaian wanita malah bersolek seperti wanita..memakai rambut palsu..dan akhirnya jadilah mereka seorang wanita atau perempuan..so di situ hukumnya apa...haram seseorang lelaki berpakaian seperti atau menyerupai wanita...dan yang tak manisnya ketika melakonkan situasi mengikut skrip... di hadapan mereka siapa..seorang ustaz yang tahu hukum hakam...malah bebas pula bersentuhan antara satu sama lain...

Entah la..samada pihak ASTRO dan penerbitan tidak sensitif atau mengambil ringan tentang adab Islam dan hukum agama Islam...kita bising apabila orang bukan beragama Islam menyindir malah menghina secara lisan tentang agama Islam..tetapi aku sedih bila orang Islam sendiri sebenarnya turut memperlekehkan agama kita sendiri...malah mereka semua gembira dan ketawa ketika sketsa itu berlangsung dan dirakamkan...kita orang Islam..maka kita tahu hukum dan batasan agama Islam itu sendiri..jadi mengapa kita sendiri tidak menghormati agama Islam...sedih sangat dengan situasi tersebut...tolong la sensitif ..jangan hanya memikirkan keuntungan yang sedikit kita memperdagangkan agama Islam itu sendiri..

Itulah sekali aku menontonnya...nak dikata kelakar sangat tidak la..entah apa yang mereka ketawakan..dan ketika aku menonton rancangan tersebut ...hati ku seakan panas dan membara...bagi aku ia menghina agama ku...agama Islam...jika anda belum menontonnya cuba la melihatnya sekali..aku tak tahu perasaan anda tapi aku tahu hati ku menolak rancangan tersebut...

Ini antara info tentang rancangan ini. Elak-Elak merupakan sebuah rancangan komedi berkonsepkan keagamaan di mana setiap pengakhiran persembahan lawak yang dibuat akan dirungkaikan menerusi mesej-mesej pedoman oleh Datuk Hassan Mahmud Al Hafiz.

Antara barisan pelakon Elak Elak

    
Saiful Apek berimej wanita


 p/s : takyah la gunakan agama untuk keuntungan mahupun kepentingan...benci aku

No comments:

Post a Comment