Wednesday 26 December 2012

Cemburu..Ya Memang Aku Cemburu

Assalamualaikum ..Cemburu..Ya memang aku cemburu....melihat gambar-gambar yang terpampang di FB sahabat-sahabat sekalian..melihat senyuman kalian bersama keluarga terutama anak -anak yang semakin membesar..tapi aku hanya menghabiskan waktu cuti ini melakukan kerja -kerja aku..aku cuba menyibukkan diri walaupun aku sebenarnya tidak sesibuk mana tapi aku cuba mencari kesibukan dicelah celah kehidupanku...ahhh...yang penting kesibukan aku adalah ubat untuk aku melupakan dan memadamkan seketika perasaan rindu dan ingin bersama anak - anak malah mendakap mereka ...

Mesti ada yang bertanya..kenapa tak ambil anak-anak...apa jawapan yang perlu aku berikan.....hanya diam ...ya diam..alasannya hanya hati ku yang berbicara....susah berbicara sesama insan kerana ada yang bakal merumitkan keadaan..jadi lebih baik aku mendiamkan diri...yang aku tahu susahnya menjadi seorang yang bernama Mastura Ismail....kadang kala aku sendiri cuba mencari jalan penyelesaiannya dan sementara ini yang terbaik ialah tidak bertemu mereka buat masa sekarang...ini yang terbaik..kenapa....adalah alasan yang perlu aku rahsiakan demi menjaga aib orang lain...malah ia juga melibatkan permata hati ku...demi mereka aku pendamkan dahulu semua ini..tetapi perasaan rindu membuatkan aku kalah dengan keputusanku...tetapi aku tetap mencuba...biarpun perit...biarpun sebenarnya hati ku terluka sangat-sangat..sakit...ingin aku menjerit tetapi untuk apa...yang mampu kini aku menyerahkan jiwa raga anak anak ku untuk dilindungi oleh ALLAH juga...itu sahaja doa yang mampu kuberikan...

Cemburu aku melihat mereka menghabiskan masa bersama anak-anak...tapi percayalah aku juga sentiasa mendoakan kalian bahagia disamping keluarga tersayang...dan aku juga gembira dengan kegembiraan kalian...Insyaallah satu hari nanti aku juga berpeluang untuk menikmati kemanisan dan kegembiraan bersama-sama permata hati ku...nyawa ku...dan pada ketika itu, aku akan menghargai setiap detik yang akan ku lalui nanti..semoga impian dan harapan ini menjadi kenyataan...

Tapi syukur sangat kerana aku dapat mencari ruang untuk bertemu mereka biarpun seketika..di sekolah terutamanya..dan aku harap ketika persekolahan dibuka aku akan dapat memeluk ketiga-tiga anakku..kerana ketika itu aku berpeluang berjumpa mereka ....aku cukup teruja kerana Iskandar akan memasuki Darjah Satu dan Zulqarnain sudah mula bersekolah tadika ....mesti comel Zulqarnain yang baru berumur 4 tahun memakai uniform sekolah dengan membawa beg sekolah yang besar hehehe...tak sabar untuk aku melihat dan merasai keindahannya walaupun aku tidak berpeluang untuk bersama-sama membuat persiapan persekolahan mereka...

Untuk anak-anakku ...umie sentiasa mendoakan kalian bertiga mendapat ilmu yang dapat kalian manfaatkan didunia dan akhirat...ammiinn...Dan ingatlah walaupun kalian tidak selalu umie temui tapi wajah wajah kalian tidak pernah hilang dimata umie dan dihati umie...percayalah umie sayang kalian sangat sangat...

Ya ALLAH Kau gantikan airmata ini dengan airmata kegembiraan ketika aku menatap wajah wajah anak anak ku....

 Iskandar ketika sesi orentasi untuk pelajar Darjah Satu di SKBJ



No comments:

Post a Comment