Thursday 16 August 2012

Selamat Menyambut Kedatangan Syawal 1433H

Assalammualaikum..buat semua sahabat..

Alhamdulilah...hari ini dah masuk malam 27 Ramadan....lagi tiga hari kita akan menyambut 1 Syawal 1433H bersamaan hari Ahad...dan kita akan meninggalkan Ramadan dan menanti kedatangan Ramadan untuk tahun depan, namun kita tak tahu samada sempat ataupun tidak tahun hadapan kan..hanya ALLAH Yang Maha Mengetahuinya kerana tarikh kematian kita adalah satu rahsia yang dipegang oleh ALLAH SWT pencipta kita...

Saya teringat kata kata tok guru saya..di bulan Ramadan merupakan bulan yang mengajar kita lebih bertakwa dengan ALLAH SWT...dan bulan seterusnya hendaklah kita meneruskan ketakwaan tersebut..jangan berhenti...jangan hanya mengharapkan kedatangan Ramadan untuk mengubah sikap kita..tetapi ia perlu berterusan seumpama setiap hari dan setiap bulan itu adalah Ramadan. Ya dan itulah aku harapkan malah semua umat umat Islam di dunia ini..sentiasalah bertakwa dan beriman kepada Pencipta kita tanpa ada batasan waktu dan masa...carilah hidayah itu bukan hanya di bulan Ramadan...

Sedih meninggalkan Ramadan namun kebahagiaan Syawal menanti kita...Tanpa kad raya kertas mahupun elektronik saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT KEDATANGAN SYAWAL 1433H...semoga kalian sahabatku dan saudara Islamku maafkan segala dosa dosa ku...maafkan segala kekhilafan yang telah ku lakukan selama perkenalan kita di alam nyata mahupun di alam maya...kerana sesungguhnya keburukkan itu datangnya dari diriku sendiri...untuk semua saya sayang kalian...semoga kita dipertemukan sekali lagi dengan RAMADAN 1434H nanti...Dan saya Syawal ini amat bermakna kerana dapat merainya dengan permata hati kerana tahun ini adalah giliran mereka beraya bersama umie mereka dan ku doakan mereka bahagia selalu dan gembira beraya bersama keluarga ....

p/s: tak sabar menanti Syawal...


No comments:

Post a Comment