Friday 21 March 2014

Selamat Hari Lahir Puteri ku...10 Tahun Sudah Berlalu..

Selamat Hari Lahir puteri ku..Nur Saidatul Fatihah...10 tahun bermakna dirimu sudah mula belajar tentang tanggungjawab terhadap PenciptaMu...semoga kakak menjadi anak yang baik...jaga perilakumu...jaga pertuturanmu..jaga kelakuan mu..jaga solatmu ..jaga hubunganmu dengan golongan bukan muhrim..jaga maruahmu...

Ya Allah...Nur Saidatul Fatihah menyambut kelahirannya yang ke-10 hari ini...Kau berkatilah kehidupannya...Kau rahmatilah dirinya...jadikanlah dia seorang anak dan juga insan yang solehah dan bertakwa kepada Mu , baik dan sentiasa menyenangkan hati ibu dan bapanya, guru-gurunya, sahabat - sahabatnya...Kau peliharalah maruah dan keindahannya sebagai seorang gadis remaja. Kau kurniakan dia fikiran yang baik dan tajam dalam mencari ilmu...lapangkan dadanya menerima setiap ilmu yang dipelajari dan jadikanlah dia seorang pelajar yang cemerlang. Jaga dan bahagiakanlah dirinya Ya Allah...aku serahkan jiwanya untuk Mu...aammiinn...Ya Allah makbulkanlah doa seorang ibu yang sentiasa merindui anaknya.

Buat Fatihah...manfaatkan hadiah yang umi bagi untuk mu..itulah pendamping mu...Bacalah....di dalamnya ada panduan kehidupan yang terbaik untuk setiap manusia di bumi ini. Itu adalah kitab suci yang diwahyukan oleh Allah kepada Nabi Muhammad melalui malaikat Jibril. 

Akhir kata ...umi sangat merindui dirimu..pelukanmu..suaramu..merajukmu..sayang selalu sehingga akhir nafas ini...

21 Mac 2004 - 21 Mac 2014 ....

No comments:

Post a Comment