Tuesday 19 November 2013

Alahai..Kesian Rakyat Marhaen ...Aku Ler Tewww...

Assalammualaikum semua...adoiii laaa sakit kepala baca berita berita semasa sekarang nie..entah apa apa cadangan dengan alasan yang tak boleh diterima dek akal...dari kenaikan minyak, kenaikan gula, sehingga la beberapa cadangan yang memeningkan kepala rakyat...yang bagi cadangan bukan la calang calang orangnya tetapi semuanya..alahai...tak boleh pakai weeiiiii

Nak kata apa kata la..nak kata aku pembangkang ke..kata la..aku nie rakyat biasa jer..aku sokong sesiapa pun tak merubah apa yang dah terjadi...sekarang nie kena la telan sebagai rakyat biasa...yang pendapatan pun biasa biasa aje..duduk umah biasa biasa je..naik kereta pun biasa biasa jer..tak de luar  biasa pun....

Nak bagi alasan pun agak-agak la weeiii..jangan ikut sedap mulut je..tau la mulut tak bertulang...yang bercakap tu pun bukannya orang susah..entah entah ada merc berbiji biji...ada bmw berkepok kepok..ada audi..ada porsce...kita rakyat nie dapat naik viva pun dah bersyukur sangat sangat...

Bab kesihatan dengan makan pun macam macam alasan bagi nak kurangkan subsidi..kencing manis la..darah tinggi la..kolestrol banyak la..obesiti la...alahai...tak kan nak control semuanya...kalau nak control apa kata hapuskan air air bergas yg mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi..sanggup ke..kang kata ekonomi tak leh nak capai target lak...asyik fikir pendapatan negara je..cuba cuba la fikir pendapatan rakyat nie...cukup ke tidak...makan ke tidak..ingat takde orang miskin ke kat negara tercinta nie...masih ada la..kalau tak tak kan la ada rancangan bersamamu kat tv3 tu..maknanya masih ada lagi yang hidup susah..melarat...

Cadangan aku ...apa kata satu keluarga hanya boleh guna dua kilo gula je sebulan..amacam...cukup tak...jangan lak kata nanti tutup lak kilang gula sebab tak kencang keuntungan korang...

Payah weeiii nak control kehendak rakyat...aku percaya rakyat nie bijak dan pandai..diorang lagi tahu apa yang baik untuk diorang dan kesihatan diorang...lagipun aku rasa yang kena kencing manis tu tak semestinya sebab ambik gula berlebihan...banyak faktor lain lagi...saja je nak bagi alasan kan...

Tapi kalau nak kata obesiti aku rasa menteri menteri kesayangan kita tu banyak yang obesiti...perut semuanya ke depan..apa makna tu..confirm makan cukup dan terlebih..kalau tak cukup makan ..mesti perut six pax kan...ini takde menteri yang perutnya cantik pun kecuali KJ dengan Rafizi..itu yang aku nampak la..korang bagi la contoh menteri lain yang perut cantik jer....

Nak kata rakyat tak mengamalkan hidup sihat ...aku rasa rakyat la paling mengamalkan hidup sihat..tak percaya pergi la ke tempat tempat riadah...penuh je rakyat biasa...tak pernah pulak aku jumpa menteri yang dok jogging sorang sorang kat taman tu...kalau ada pun confirm menteri tu ada event..siap ada press lagi..dan puji la menteri nie sebab mengamalkan gaya hidup sihat so rakyat jugak disyorkan ikut teladan menteri nie...cehhh kalau setakat sekali setahun je tak yah la bangga sangat weeiii...semak aku tengok...

Aku bukan apa....nak cadang atau buat sesuatu tu tengok la keadaan semasa rakyat ...semasa nak mengundi macam macam cara nak ambik hati rakyat...bila dah berkuasa..senang senang je lukakan hati rakyat...mungkin mereka lupa sebenarnya mereka bekerja untuk rakyat ...bukan rakyat bekerja untuk mengkayakan mereka...anda senang atas kesusahan rakyat yang telah memilih anda...untuk apa...jadi pegang dan lakukan lah segala amanah itu dengan baik ...kerana setiap perbuatan kita di dunia ini akan diulang tayang di hadapan Allah...masa itu kita dah tak boleh membuat rayuan atau pun nak pancing undi lagi dah...masa itu kita kena tanggung segala - galanya ...jangan pulak masa tu nak salahkan kami rakyat yang memilih kalian..aku terus terang cakap tak mau masuk neraka dengan korang.....tak sanggup aku weeiiii....okbai...




No comments:

Post a Comment