Wednesday 30 October 2013

Jatuh Tangga La Pulak!!!!!!

Satu satu dugan sakit tu datang....kenapa..hemm tak perlu dipersoalkan..pernah bertanya soalan yang sama kena tidak pernah habis dugaan dalam hidup ku..tetapi jawapan yang diterima cukup membuatkan aku kembali sedar untuk bertapak di muka bumi ini...terimalah kesakitan ini dengan keikhlasan..

Semalam saat ingin ke tempat kerja aku jatuh tangga...sakitnya hanya ALLAH je yang tahu...nak bangun pun sakit..apatah lagi kaki ni terkehel dan terseliuh...dan pada waktu yang sama terasa diri ini nak pitam dan rebah...mengenangkan aku perlu kuat untuk bangun...aku paksakan diri juga untuk berdiri..dengan bantuan rakan yang memapah aku ..akhirnya dapat jugak aku mendaki tangga naik ke rumah...menitis air mata walaupun terasa lucu pulak bila dah terjatuh tergolek macam tu...macam nangka busuk jatuh pun ada...

Dan hari nie..sudah mula terasa lenguh-lenguh badan aku..buku lali kaki sebelah kanan juga mula berdenyut-denyut..agaknya kesan daripada jatuh semalam...jawabnya hari ni kena mengurut satu badan.....

Entah la...esok esok apa pula sakit yang akan aku terima...kalau ini dapat mencuci dosa dosa ku di masa lalu..aku terima..aku redha..semoga apabila kembalinya aku kepada Penciptaku....DIA menerima aku sebagai hamba-Nya...dan berada di dalam golongan roh roh yang beriman..aammiinn..



No comments:

Post a Comment